entry image

واحد فروشگاه سموم

کشاورزی به عنوان یکی از ارکان توسعه و خودکفایی ایران از اهمیت بسزایی برخوردار است با وجود رشد جمعیت کره زمین میزان مصرف مواد غذایی در هر سال افزایش چشم گیری پیدا میکند این در حالی است که طبق تحقیقات انجام شده هر ساله حدود 30 درصد از محصولات و تولیدات کشاورزی در اثر حشرات و همچنین بیماریهای گیاهی از بین میروند  و حاصل دسترنج کشاورزان زحمت کش در مزرعه و یا انبار مورد هجوم حشرات زیان آور عوامل بیماری زا و علف های هرز قرار می گیرند. از این رو حفاظت گیاهان مورد کشت از گزند عوامل مخرب و استفاده صحیح و به جا از آفت کش ها و سموم مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است.

همچنین با رشد روزافزون جمعیت نیاز به افزایش بازده تولید محصولات کشاورزی بیش از گذشته ضروری به نظر می رسد. استفاده از کودهای مختلف یکی از مهم‌ترین عوامل برای دستیابی به این امر می باشد.کودها مواد مغذی مورد نیاز گیاه را تأمین می کنند. با استفاده از این مواد کشاورزان محصولاتی باکیفیت‌ وکمیت بیشتری تولید می کنند به علاوه با استفاده از کودهای کشاورزی می توان حاصلخیزی خاک زمین‌هایی که به مدت طولانی زیر کشت رفته و از نظر عناصر و مواد مغذی فقیر شده اند را بهبود بخشید. در نهایت استفاده از کود های کشاورزی موجب بهبود تولید محصولات کشاورزی و نهایتاً بهبود شرایط زندگی در مناطق روستایی، جامعه و کشور خواهد شد.

البته لازم به ذکر است شناخت بیولوژی آفت و زمان مناسب در تشخیص نوع و مرحله بیماری و آگاهی از مرفولوژی و بیولوژی علفهای هرز در نحوه و زمان مبارزه و میزان استفاده از سموم کشاورزی جهت مقابله با عوامل خسارتزای گیاهی اهمیت فوق العاده ای داشته و آگاهی و بررسی وضعیت خاک و نوع اکولوژی منطقه عامل بسیار مهمی در توصیه مقدار ، نوع و زمان استفاده از کودهای حیوانی و شیمیایی در راستای استفاده بهینه از کودها می باشد که اینها به نوبه خود سبب حذف سمپاشی های بی مورد و کاهش اثرات مخرب استفاده نابجا از کودهای شیمیایی خواهد بود.

از این روی فروشگاه سموم کشاورزی اتحادیه باغداران به عنوان یکی از مراکز تخصصی غیر دولتی گیاه پزشکی در راستای قوانین و دستورالعملهای سازمان حفظ نباتات کشور در حال حاضر با دو شیفت کاری مشتمل بر کارشناسان خبره حتی در روزهای  تعطیل آماده ارائه خدمات فروش سموم مجاز شرکتهای معتبر داخلی و خارجی ، انواع کودهای شیمیایی ، بذور ، نهال، درختچه، نهاده های کشاورزی و آلات و ادوات مربوطه می باشد این فروشگاه با دارا بودن نمایندگی از بسیاری از کارخانجات سموم و کود معتبر داخلی و خارجی و داشتن انبار بزرگ و مجهز توانایی ارائه خدمات فوق را حتی در سطح کلان را دارا بوده و به عنوان یکی از واحدهای سه گانه اصلی خدمات گیاه پزشکی این اتحادیه (آزمایشگاه مرجع، شرکت ضد عفونی) همسو با واحد قرنطینه همواره امکانات علمی و عملی خود را با آخرین دستورالعملهای سازمان حفظ نباتات بروز نموده و باعث سهولت ارائه خدمات به عنوان یک مجتمع در مکانی واحد به بهره برداران و باغداران و زارعان و گلخانه داران و سایر مراجعه کنندگان عزیر می باشد.